Na Ključ

Čas: 2,5 h; dolžina poti: 16 km

S ceste Polhov Gradec – Ljubljana tik pred Dvorom zavijemo D čez most (1,5 km) preko Gradaščice po ožji asfaltni poti. V križišču (1,9) D in po makadamu preko dvorišča navzgor na kolovoz. Naslednji kilometer je zelo strm, vmes prečkamo progo za motokros in se držimo L.

Na ravnini (3,0) srečamo prvo opozorilo za divjega petelina. Na križišču (3,2) izberemo L pot navzgor in naprej do lepe jase in še dalje do širše poti (3,7) – obrnemo D, naslednjič (3,9) zavijemo L po glavni gozdni poti spet naslednje križišče (4,3) D navzgor. Široka pot se vije skozi gozdove, po listju, vožnja je tiha in čuteča. Ko se pred nami pojavi drevo s kažipoti (5,1) smo dokončno usmerjeni. Levo je planinska koča. Za začetek huda (beri kolesari peš) blatna strma gozdna pot, nato ravnina in križišče. Tu lahko kolo zaklenemo in nadaljujemo do po gozdnem ''hodniku'' navzgor do vsega 100 m oddaljenega vrha Ključ (5,7).

SPUST - smer Horjul
Spust poteka prav z vrha Ključa na drugo – Horjulsko stran, v križišču (6,3) D s kolovoza na gozdno pot, kmalu na ovinku spet odcep D (6,6). Prava serpentina je pri (7,7), spet se držimo D in držimo se markacij (ne sledimo glavni poti levo navzdol). Lepa kolovozna pot spominja na Golovec. V križišču na koncu ravnine spet D navzdol (sledimo markacijam), namesto naravnost. Še zadnji strm kolovoz, posejan s kamni in smo na trdnih asfaltnih tleh v vasi Podolnica (8,1) pred Horjulom, D je Zaklanec.

Povezava Horjul – Polhov Gradec
(Manjši preval, vmes je na blagi strmini skupno 3,33 km makadama, višinska razlika 77 m).
V Zaklancu (9,1), skrenemo D preko vrha prevala (11,2 km, 423 m.n.v.) do gl. ceste v Dolenji vasi (14,3) tik Dvora, od koder je še dober kilometer L do Polhovega Gradca (16).

L = levo
D = desno
(x,x) = razdalja od začetka poti v kilometrih

(Povzeto po turističnem vodniku po občini, Občina Dobrova-Polhov Gradec, 2001, avtorja besedil: Janez Kožuh, Sebastjan Vehar (Na Ključ), zbral in uredil Sebastjan Vehar).