Katarina in Sv. Jakob, Toško Čelo, Gonte

Čas: 2 h; dolžina poti: 25 km

Pot nas vodi od Polhograjske graščine po glavni. cesti. proti Ljubljani.V Žirovniku (7,2) zavijemo L proti Topolu (Katarini). Vzpon, ki sledi v obliki eksponentne krivulje, nas pripelje na planoto Topol, po domače Katarino. V vasi ali nad njo so kar tri gostilne z dobro domačo hrano, na začetku vasi Dobnikar, pa malo višje Na vihri, in še nova na poti do cerkvice Sv. Katarine.
Od asfalta prve gostilne do razpotja (11) in po srednji poti navzgor proti Sv. Jakobu. Ponovno L (11,5) in mimo gostilne Na vihri po gozdni poti do vasi Brezovica. Malo pred vasjo zavijemo D na ožjo pot, ki se kmalu razširi in se vije do ves čas lepo vidnega cilja. Do vrha seveda le peš, saj spoštujemo planince. Zgoraj se ponuja čudovit razgled na vse strani.
V vas Brezovica se spustimo po isti poti, v križišču (13,8) zavijemo D in v naslednjem (14,2) L, skozi zaselek in skozi gozd do asfaltne ceste (15,3), ki povezuje Topol z Medvodami. Tu spet D navzdol do naselja – pozor! Tabla za Gonte (16,8) je na L strani ceste in se vidi le z nasprotne strani! Najprej je pot položna, na razpotju (18,2) se držimo D in strmina naraste – jo zmorete? Na vrhu pod sedlom nas pozdravi kmetija odprtih vrat Gonte in je tudi idealno izhodišče za obisk najvišje gore v Polhograjskih dolomitih –Tošča, ali pa malo nižje Grmade na L.
S kolesom pa preko sedla po dokaj strmi gozdni poti proti kmetiji Jelovec od koder sledi spust do Mačkovega grabna, kjer se lahko osvežimo pri Virčku na D strani poti nad potokom. Zelo izvirna okrepčevalnica! Od tu le dalje do glavne ceste (23,5) in L do Polhograjske graščine (24,4).

L = levo
D = desno
(x,x) = razdalja od začetka poti v kilometrih

(Povzeto po turističnem vodniku po občini, Občina Dobrova-Polhov Gradec, 2001, avtorja besedil: Janez Kožuh, Sebastjan Vehar (Na Ključ), zbral in uredil Sebastjan Vehar).